דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: טכנולוגיה ירוקה, טכנולוגיה יקרה 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2149 פעמים ]

בתור אדם שנדרש לדקויות ולפרטים כל כך קטנים, היום כל אדריכל מודע למשאבי הכוכב המדלדלים ולצורך המתפשט לחסוך באנרגיות ובחשמל. אדריכל הוא אדם ששואף למזג בין המבנה לסביבתו, ולכן הדבר חורה לו במיוחד....

אך היום כל אדריכל גם יודע, שבישראל הדיור כל כך יקר, גם בצורות הבנייה המיושנות, שאין לצפות שבנייה ירוקה תיצור מחירים יותר נוחים. זאת, מכיוון שעלות העיקרית של קניית דירה היא הקרקע. אנשים כל כך שקועים במצוקה של רכישת דירה, ובנייה ירוקה נשמטה לחלוטין מתודעה.

בארצנו, רוב הפרויקטים הגדולים מתחלקים בדרך כלל בין כמה חברות ענק קבועות מראש, אשר כל טכנולוגיית הבנייה שלהן, למרבה הצער, מיושנות ולא נוטלות שום חלק בהתחשבות בסביבה. כדי לגרום לתנופה של בנייה ירוקה, אדריכל לא רק צריך להשיג את הטכנולוגיות הירוקות במחירים סבירים, אלא גם למצוא דרך לשבור את המונופול של אתן חברות ענק, המשלשלות מיליארדים של שקלים בשנה לכיסן. חברות אלו נשלטות בידי מספר מצומצם של טייקונים ישראליים שבמקרה הם גם מקושרים לגורמים מאוד גבוהים בממשלה...

לכן, האפשרות הריאלית היחידה של הכנסת טכנולוגיות ירוקות ע"י אדריכל לבנייה בישראל היא רק במידה וטכנולוגיות אלו ישלשלו עוד כמה שקלים לכיסיהם של אותם טייקונים. כך, לאכזבתם של אדריכלים רבים, אין לצפות לפריצת דרך מדהימה וירוקה בבנייה הישראלית בשנים הקרובות.

אדריכלים מודעים היטב לעובדה, שהקמה של רשת לוחות סולאריים על הגג לצורך ניצול אנרגיית השמש להפקת חשמל, יכולה להיות פרויקט מאוד יקר. עלותו נעמדת בכמה עשרות ואף מאות אלפי שקלים. פרויקט זה יכסה את עלותו רק לאחר של כ-15-20 שנים.

אדריכלים שרוצים לנצל פחות חשמל לצרכיי תאורה, מקימים בנייה אקולוגית. זו בנייה שעושה שימוש בהמון אלמנטים של זכוכיות מתקדמות. אלו מסננות את קרינת ה-UV  ומאירות את חלל הבית במשך היום ללא צורך בתאורה רבה. כמו כן, אדריכלים יכולים להשתמש בחומרים המיועדים לאשפה כגון מכולות ישנות.  

אדריכלים יודעים היטב כי בנייה של מערכת סולארית על גג הבית לא הייתה אמורה להיות פרויקט כל כך יקר במקור. אך בישראל, כרגיל, יצרו סביב הנושא סחבת בירוקרטית מאוד מאוד גדולה. כדי לקבל את הפיצוי הכספי/התשלום מחברת החשמל, עבור החשמל שאותה חווה סולארית הקמת על הגג תספק, עליך לעבור שרשרת בירוקרטית מייאשת. בתור אדם פרטי, אין שום סיכוי שתוכל לעשות זאת לבד. לכן, נכנסו לשוק הישראלי כמה חברות המתמחות בנושא אשר יעבירו את הנושא הבירוקראטי בקלות יחסית, אך ידרשו סכום כסף גבוה עבור התקנת אותה מערכת סולארית. ההערכה אישית שלי היא שאדם פרטי, שירכוש את הפאנלים הסולאריים ואת כל שאר חלקי המערכת עצמאית בחו"ל, יביא אותן לארץ  - ישלם רק כחצי המחיר ממה שדורשות אותן חברות. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב